Niva Nytt - December 2016

NIVA - NYTT

* Vilket fantastiskt 2016 vi har haft på många vis. Börjar med att säga tusen tack för förtroendet till alla våra trogna kunder. Ni är verkligen de som driver oss framåt och får oss att engagera oss mer och mer.

Året 2016 har också varit ett år där jag som företagsledare har ställts inför frågan: Kan jag göra något mer för världen och vårt samhälle? Jag har alltid känt en stor drivkraft till att hjälpa andra och framförallt människor som inte haft samma goda förutsättningar som jag och många andra av er. Världen ser inte ut som min målbild och säkert inte er heller. 2016 har varit det år som jag bestämde mig för att även ge personalen på Niva och kunderna en möjlighet att ge tillbaka. Genom att vara kund här och anställd här så bidrar vi till samhället och till den värld vi lever i. Inte bara genom att arbeta, engagera oss i våra företag  etc utan genom att Niva Ekonomi har tagit ställning till att vara ett företag som ska ge tillbaka. Vi vill sponsra och ge tillbaka till samhället. Vi har i år engagerat oss i en flyktingförläggning genom att ge gåvor i form av cyklar och andra aktiviteter. Vi engagerar oss i föreningen ”Vägen ut” som är ett enormt viktigt forum för många ungdomar i Haninge. Vi har bestämt oss att hålla våra dörrar öppna till världen, att aktivt leta vart vi kan bidra mer i samhället. Vi vill göra skillnad, och det kan vi göra mer ju mer engagerade kunder och personal vi har. Vi kan inte alla göra allt men vi alla kan göra något!

Året har gett oss nya Nivianer. Välkommen Bulduk, Åsa, Liselotte och Dace Ni har förgyllt vår båt med så mycket fint redan. Välkomna till er! Sommaren 2016 fick vi äntligen tillbaka vår Linnéa från hennes väldigt långa mammaledighet. Äntligen! Nu i december 2016 har Linnéa har jobbat hos mig i 9 år.  Linnéa är så efterlängtad som kollega och som redovisningskonsult. 

Året 2016 har även varit ett år där Nivas interna rutiner fått en plattform som vi är mycket stolta över. Vi har b la en Koordinator grupp som arbetar hårt med att hela tiden uppdatera, förbättra och diskutera viktiga frågor och rutiner inom Niva. Vi har även utbildat och uppdaterat oss flitigt inom Niva. Kompetensöverföringen mellan våra driftiga och kunniga Nivianer är ett stort fokus i vårt dagliga arbete. Detta är också något som höjt vår teamkänsla och vår kompetens till nya höjder.

Konferenserna i år tog oss till Palma de Mallorca och till vackra Sandhamn ute i skärgården. Årets konferenser var som alltid enormt produktiva och innehållsrika. Vi fick med oss så mycket inspirationer, ideer och utveckling.

Året har också varit det år vi fått väldigt många nya kunder till Niva, och dessa har framförallt kommit via rekommendationer från våra befintliga kunder. Vi är enormt glada och tacksamma för att ni berättar om vårt arbete och rekommenderar oss – det är den bästa bekräftelsen vi kan få. Tusen tack!

Jag vill från botten av mitt Nivianska hjärta önskar alla er en riktigt God Jul och ett fantastiskt 2017. Nu ser vi alla till att lysa upp världen med lite extra kärlek och vara extra generösa mot varann och världen.

* Månadens Nivian  I December utsågs Bulduk till månadens Nivian "Du ställer alltid upp. Alltid generös mot alla och en otroligt fin vän man skrattar mycket med. Som kollega tar du dig alltid tid, är hjälpsam och grym på att peppa en till att lära sig mer"

Månadens Kom ihåg!

* Årlig materialkostnad Som många av er sett så har vi just skickat ut fakturan där den årliga materialkostnaden debiteras. Vi får många frågor om vad detta är eftersom den kommer enbart en gång per år. Vi vill bara förtydliga att detta är kostnader för kuvert, papper, pärmar, register, utskrifter, arkivering etc. Fler frågor så ring Camilla

* Följande öppettider gäller under Jul och Nyår på Niva: 23/12 8.30 – 16.30 24 – 27/12 Stängt 28-30/12 08.30 – 16.30 2-5/1 08.30 – 16.30 6/1 Stängt

* Några saker vi vill påminna om inför årsskiftet Alla ni som har årsbokslut den 31 december 2016 bör tänka på följande: Lagerinventering per 31/12  (om varulager finns) Kassainventering per 31/12 ( om kassa finns) Beställa engagemangsbesked från bank per 31/12-2016 (gäller AB)

* Nu är det dags för oss att göra en prisjustering av våra tjänster till er. Orsaken är naturlig, dvs våra omkostnader ökar kontinuerligt och därför behöver vårt pris följa med utvecklingen. Självklart kommer var och en av er att få ett personligt mejl med prisjusteringen och när den ändras Kom ihåg att även du ska se över dina priser i ditt företag.

Skattetips!

* Skärpt representationsavdrag från 2017 Tidigare representationsavdrag på 90:- per person har nu tagits bort. Det som gäller nu är: * Kaffe/macka med kund (enklare förtäring) 60kr per person avdragsgillt

* Middag med underhållning (tex fotboll)    180kr per person avdragsgillt

* Personalfest med underhållning inklusive mat 180kr per person avdragsgillt.

Visste du att

- Vi anger ditt företag som en referenskund - det innebär att vi skriver på vår hemsida att ni är kunder hos oss. Bra tillfälle även för ditt företag  att synas, länkningar är alltid bra för er marknadsföring. Maila logotyp och skriv gärna några rader om vårt samarbete så lägger vi upp det.

- Vi finns på Instagram, in och följ!

-Våra ledord är Engagemang, Förtroende och Kompetens! Det är viktigt att ni känner att dessa ledord verkligen representerar oss på Niva. Ni är de vi jobbar för varje dag.

-Vi jobbar varje dag för att göra er rika!

 

 

Dela på...